תאוריית ביקוש והייצע

-התאוריה של ביקוש והיצע-

היצע וביקוש הוא הבסיס לכל הבנה כלכלית. החוק של (S & D -(Supply & demand -שאם ההיצע עולה על ביקוש , אזי המחירים יהיו חייבים לרדת למחירים הסיטוניים (דרישה) . מצד השני , אם הביקוש עולה על ההיצע , המחירים יעלו גבוה יותר בכדי להגיע למחירי השוק (אספקה). אם אנחנו מבינים זאת אז אנו יכולים לראות את זה גם במט"ח ,המחירים תמיד יקפצו בין אזורי ההיצע והביקוש.

דוגמה לחיים אמתיים : אתה הולך לחנות בקיץ ומוצרי החימום נמצאים בהנחה, למה הם במחירים כל כך מוזלים ? מכיוון שאין ביקוש למוצרים האלה … אף אחד לא רוצה לקנות תנורי חימום בזמן הקיץ. לכן, מאחר שאין מספיק ביקוש למוצרים האלה במחירים הרגילים ,אז החנות חייבת להוריד את המחירים של תנורי החימום למחירים הסיטוניים בכדי שיהיה לזה ביקוש שוב, מאחר שאנשים עדיין לא צריכים חימום , אבל הם יקנו אותם בכל מקרה רק בגלל שהם זולים מאוד.

-איך לזהות אזורי ביקוש והיצע-

עכשיו אתה יודע שהמחירים צריכים לרדת , כאשר יש היצע (מחירי שוק) וצריכים לעלות כאשר יש ביקוש (מחירים סיטוניים) . אבל איך ליישם את הידע הזה בגרף ?

דבר ראשון. מה אנחנו מחפשים ? אנחנו מחפשים אזורים שבם יש חוסר איזון ממש גדול בין היצע וביקוש (בין הקונים ומוכרים) . זה בסדר, אבל איך אנחנו מתרגמים את זה בנרות , אתה שואל? . פשוט!

צריך למצוא אזורים ששם המחיר נע למעלה או למטה, לא ממש משנה, ואז זה נפסק (המאבק בין הקונים והמוכרים) ולאחר מכן המחיר זינק (הקונים זכו) או נפל (המוכרים זכו) .אם המחירים ירדו כלומר שהמוכרים ניצחו את הקרב מה שאומר שיש עניין של מכירה באזורים של המחירים הספציפיים שבהם המאבק קרה ,ואם קרה ההפך שהקונים נצחו ,רק צריך לציין את אזור המחיר בפעם הבאה שהוא יבקר שם ושם צריך למכור או לקנות בהתאם.

אל תשכחו, אנחנו מחפשים אזורים עם איזון מצוין בין מוכרים וקונים … זה אומר שלמישהו לא ממש היה הזדמנות לנצח במאבק עדין . משמעות הדבר היא שהמאבק היה צריך להיות קצר.

20130916-000330.jpg

20130916-000337.jpg

20130916-000343.jpg